Genom att fylla i din e-postadress godkänner du att Northbike får skicka nyhetsbrev till din inkorg.

Latest news

Pressrelease 2017-10-22, NORTHBIKE SWEDEN AB EXPANDERAR I SUNDSVALL

Posted in: Nyheter
October 22nd 2017

Pressrelease 2017-10-22 Sundsvall

NORTHBIKE SWEDEN AB EXPANDERAR I SUNDSVALL. Utvecklingen för Sundsvallsbolaget Northbike fortsätter.

Med en fördubblad omsättning de senaste två åren så har Northbike idag växt ur sin nuvarande lokal och det är dags att ta nästa stora kliv i hemmastaden Sundsvall. Med ett nytt läge och en ny fastighet på 4000 m2 så kommer södra brofästet i Sundsvall nu få
en hemmaarena för Västernorrlands alla motorintresserade.

Idag delar Northbike anläggning med Northcar och ytorna är för trånga för att möta
potentialen för tillväxt i de båda bolagen. Genom att förvärva en ny fastighet för
verksamheten Northbike så frigörs yta till Northcar att växa i nuvarande lokaler på Norra Vägen. Northbikes nya lokal vid södra brofästet kommer att totalrenoveras, och hela projektet beräknas uppgå till ca 50 miljoner kronor. Bland annat kommer det att investeras i en ny modern verkstad med den senaste tekniken. Även Northcar på Norra vägen kommer att renovera sina lokaler få mer ytor till vidare expansion.

Den här satsningen skapar det utrymme för expansion och den fortsatta utveckling som man önskar.

- För att säkerställa vår kvalitet mot kunderna så växlar vi inte bara upp med ny byggnad, vi har också stärkt upp organisationen med nya säljare, nytillträdd försäljningschef och starkare samarbete med våra leverantörer, berättar Per Boström, vice VD på Northbike.

Kunderna kommer mötas av ett besöksvänligt fordoncentrum med stora parkeringsytor, bra
logistik runt hämtning och lämning av fordon samt bättre exponeringsytor i butiken av fordon, kläder och tillbehör.
Vattenskotrarna kommer till exempel att få ett lyft i och med närheten till vattnet där kunderna kan provköra direkt på plats.

- Vi vill göra vår nya anläggning till en unik destination för motorintresserade. Vi är stolta över att finnas i Sundsvall och södra brofästet precis vid E4:an ser vi som ett nytt och attraktivt område som vi tror mycket på. Det blir ett inspirerande hus för både kunder och leverantörer där ingen som passerar Sundsvall kommer att missa oss. Den här satsningen kommer ta oss till en helt ny nivå när det handlar om att sätta kunden i största fokus, berättar Jonas Olert, VD och koncernägare.

Till Northbike får man komma och drömma, man får provköra och man får service hela vägen av engagerad personal året om. Med över 400 fritidsfordon i lager är Northbike idag en av de största i Norden och hemstaden Sundsvall ligger företaget mycket varmt om hjärtat.

- Det finns en enorm yrkesstolthet i hela organisationen, och med kraften från personalen tillsammans med några av världens största varumärken inom motorcykel, snöskoter, vattenskoter och fyrhjulingar så finns det inget som bromsar vår framtida tillväxt.
Vi kommer alltid fortsätta leva efter vårt motto -All in, och det är vi säkra på att våra besökare kommer känna på öppningsdagen också, avslutar Boström.

Liked
Godkänn